Home

 Waar is massage goed voor?

 De massage vormen

 Tarieven

 Contact


Waar is massage goed voor?

Algemeen:

Massage heeft een directe uitwerking. Massage helpt spanning te voorkomen en af te bouwen. Het bevordert het natuurlijke genezingsproces van het lichaam. Massage helpt om je lichaam soepel te houden en je krijgt meer energie. Het brengt je in balans: je gaat je op fysiek en mentaal gebied lekker voelen. Wie lekker in zijn vel zit, is beter opgewassen tegen allerlei vormen van stress en irritatie.
Massages worden ook ingezet als therapie bij angst of depressie, en uiteraard veelvuldig als behandeling tegen de gevolgen van stress. Ongeacht de aard of het doel van de massage worden tijdens het masseren positieve effecten bereikt op zowel fysiek als mentaal vlak. Een massage werkt altijd ontspannend en wordt meestal als aangenaam ervaren, en daarmee bewerkstelligt massage zijn kracht: lichaam én geest profiteren samen van massage.

Het effect van massage;

• bevordering herstel
• afname pijn
• vermindering stress
• vermindering angst
• verhoging weerstand
• verbetering prestaties
• verbetering concentratie
• voorkoming blessures
• verbetering slaappatroon
• verbetering celweefsel
• vermindering depressie
• toename energie
• vermindering blokkades in (spier)weefsel
• totale ontspanning

Fysiek

Door het masseren van de vermoeide spieren en spierknoopjes ontspannen de spieren beter.
Een fysieke massage brengt in eerste instantie warmte en druk. Spiermassa, pezen, huid, zelfs organen worden warm onder de voortdurende beweging of druk van een massage. Warmte maakt soepel, zelfs op het kleinste niveau, met alle positieve gevolgen van dien: pezen worden weer buigzaam, littekenweefsel weer zacht en de huid weer flexibel. Door massage ontstaat vaatverwijding en daardoor

een betere doorbloeding. Afvalstoffen worden sneller afgevoerd en voedingstoffen en zuurstofniveau worden beter aangevoerd. Massage bevordert ook de afvoer van vocht en bevordert de stofwisseling en beïnvloed positief het zenuwstelsel. Massage is in vele gevallen een probaat middel tegen pijnklachten vermindering.

Mentaal

We leven in een jachtige maatschappij, al jaren, iedereen doet hier aan mee, bewust maar ook ongewild. Het is plannen en rennen, leve de werkdruk….! Zelfs socialiseren is een drukke business geworden.

Er zijn natuurlijk vele ontspanningsvormen zoals sporten, mediteren, wandelen, sauna, zwemmen, vakantie enz.
Echter massage heeft doorgaans een zeer positief effect bij b.v. mensen die last hebben van stress, veel aan je hoofd, vermoeidheidsklachten, gespannenheid, slaapproblemen enz.
Door massage maak je meer positieve stoffen ( b.v endorfine en dopamine ) in het lichaam aan en minder stresshormonen. Deze stoffen hebben juist het tegenovergestelde effect van stress waardoor je uiteindelijk beter in je vel komt te zittenen, je gezonder voelt.

Massage als stresspreventie!

Maar masseren doe je niet alleen als er problemen zijn. Je kunt ook gewoon moe zijn van het harde werken en drukke gezinsleven, dan is een algehele ontspanningsmassage een echte weldaad. Massage biedt je ook bewustwording en kan je dan laten zien en voelen dat je te hard en/of te veel werkt, te weinig ontspanning/rustpunten in je leven hebt. Massage laat je dan zien en voelen dat je het roer moet omgooien om uiteindelijk ziek worden te voorkomen.